pondělí 31. března 2014

Kvalitní marketingovou kampaní k úspěchu fotbalového klubu

Fandím dvěma fotbalovým týmům – pražské Slavii a petrohradskému Zenitu. Tomu prvnímu, jelikož mu fandím odmalička, ani nevím proč (a vlastně to nevím čím dál tím víc), tomu druhému, protože tam, kde jsem teď, žádný jiný není. Ani jeden z klubů mi nedělá příliš velkou radost, ten první hraje strašně a nevyhrává, ten druhý hraje strašně, ale pravda, aspoň vyhrává, dokonce je o pouhý bodík za vedoucím Lokomotivem a bojuje o titul, zatímco ten první bojuje jen o to, aby mohl bojovat i napřesrok.

Ještěže mi dělá radost alespoň Rychlá Rota, malý, nenápadný a skromný klub, založený v jednom z vinohradských podniků v létě 2007 skupinou momentálně nevyužitých technických, rychlých a hbitých hráčů s citem pro fotbal a nadšením pro hru (inkriminovaný podnik již neexistuje a na jeho místě se rozprostírá pekárna s cukrárnou, naší prosbě o umístění pamětní desky na fasádu onoho domu v Bělehradské ulici ale prozatím nebylo vyhověno). I když se během let nadšení pro hru citelně snížilo (a to hlavně u zápasů v brzkých ranních hodinách, cca do 13:00), cit pro fotbal vytratil, hbitost snížila, rychlost poklesla a technika již několik sezon nebyla spatřena, první jarní výsledek – nedělní vítězství dvanáct ku jedné – dává tušit opětovný vzestup hráčů v oranžových dresech univerzální velikosti XXXL, které jsou některým stále ještě malé, jiným by zase stačily na dres s trenýrkami a zbylo by i na povlečení na peřinu a polštář a které už tolikrát byly terčem posměchu vlastních fanoušků.

I když Rotě momentálně chybí jeden z pro její hru nejcharakterističtějších hráčů, já, dokázala zvítězit. Klíčem k úspěchu je bezpochyby kvalitní kampaň a dobře načasované rady, které hráčům připomněly to, pro koho fotbal hrají a jak se na hřišti mají chovat, co dělat a nedělat, co je klíčem k úspěchu. Kdyby měl nějaký jiný, klidně méně úspěšný klub než Rota, zájem o mé grandiózní grafické a spisovatelské schopnosti, kontakt je někde tady na stránce.

Čtyři dny do zápasu



Jelikož se start jarní sezóny blíží mílovými kroky, je na čase připomenout si několik zásad, které v osmé lize nabývají na aktuálnosti a palčivosti. Začneme problémem uplácení. Tak, jak jsme to provozovali loni v sedmičce, to dělat nejde. Jako první krok navrhuji odebrat pozici hlavního úplatčíka Holubákovi, protože jím vynalezený systém předávání úplatků přímo během utkání, a to dokonce při nepřerušené hře, se neosvědčil.

a) Několik pokusů o úplatek zachytily snímky přítomných fotografů (jak dokládá přiložená momentka z utkání proti Atletiku Spořilov) a oddělení krizových situací dalo pak spoustu práce přemluvit přední česká i světová média, aby fotografie nezveřejnila.

b) Podstatou úplatku je, aby o něm soupeř/rozhodčí/delegát věděl předem. Při rychlém průběhu hry hrozí za použití "Systému Holub", že se úplatek podaří předat třeba v 50. minutě zápasu za stavu 0:5, kdy je jeho efekt výrazně limitován.

c) Nastává téměř neřešitelný problém s naturálními (nepeněžními) úplatky typu basa piva nebo půlka prasete na rožni. Běhat po hřišti s takovýmto typem zátěže je limitující i pro větší borce, než jací se vyskytují v našem týmu, nepozorované předání úplatku je navíc téměř nemožné.

Zamysleme se proto nad dosavadní praktikou a pokusme se kultivovat náš projev jak na hřišti, tak mimo něj.

Tři dny do zápasu


Start sezóny už za tři dny, připomeňme si proto další věc, na které je třeba zapracovat, a to image klubu. A image, jak známo, začíná u samotných hráčů. Pánové, zapracujme na našem projevu, na mimice, gestikulaci a celkovém vzhledu během utkání. Nemusím snad připomínat, že k zápasům jezdíme zásadně v obleku, zapomeňte prosím na výstřelky typu rozhalenka bez kravaty nebo sportovní obuv namísto lakýrek!

Důležitým aspektem je rovněž mimika během samotného zápasu. Jak má Oddělení PR vyrábět předsezónní reklamní kampaň, když vypadáme tak, jak vypadáme? Pro inspiraci se podívejte na krasavce z jiných klubů na naší úrovni a na kampaň, kterou naše PR sestavilo z nejlepších dostupných fotek a opatřilo jedním z mála pasujících sloganů. Vezměte si příklad z televize, třeba Ronaldo, Bale, Ibrahimovič, podívejte se, jak ti chlapci krásně vypadají...

Mimochodem kampaň - právě na našem vizuálním projevu ztroskotala již téměř dojednaná smlouva se společností Nike, která už byla připravena vzdát se kvůli Rychlé Rotě jednoho z Manchesterských klubů (víme asi kterého), aby se nám mohla plně věnovat! Zamysleme se proto nad sebou a vstupme do nové sezony čistě umytí, oholení a s ostříhanými vlasy (Luki!) Pamatujte, svým projevem nereprezentujete jen sebe, ale celý klub!

Den do zápasu


Okamžik pravdy nadejde již za necelých 24 hodin, Rychlá Rota nastoupí proti Atleticu de Toranja, vstupenky mizí z pokladen Mikulovka Areny závratným tempem, volná místa jsou již jen na vrchních ochozech pro městskou chudinu. Oba týmy čeká na úvod jara bouřlivá atmosféra, tisíce fanoušků jsou zvědavy na sklizeň sladkých plodů tvrdé zimní přípravy svých oranžových miláčků! FAČR v souvislosti s nedávnými událostmi v Ostravě a Malešicích požádala Policii ČR i Městskou policii o nasazení všech dostupných prostředků k zamezení potyček mezi oběma tábory ultras i k zajištění adekvátní ochrany samotných hráčů.

Po taktické i fyzické stránce jsou hráči Rychlé Roty skvěle připraveni, stesk po jedné z největších hvězd klubu, která dala přednost lukrativnímu ruskému angažmá, se podařilo utišit, díra vzniklá absencí dalšího rychlonohého útočníka, který má noční, se snad povede zalepit novými akvizicemi, jestli přijdou. Poslední pokyny tak zní jasně: Užít si zápas a usmívat se! Fotbal je radost a hráči jsou ti, kteří ji plnými hrstmi rozdávají. A je jedno, že v našem případě nejčastěji svému soupeři. Říkejme tomu fair play...


...Takže pokud hledáte klub, který rozjasní váš víkendový den po chmurném pracovním týdnu, vaše volba je jasná. Rychlá Rota! Sledujte na našem facebookovém profilu!

Žádné komentáře:

Okomentovat